3 sposoby na omleta :)

niedziela, lipca 10, 2016

Jeżeli nie recenzja- to oczywiście post związany z gotowaniem :) Ale mam nadzieje ze ta przewidywalność już za niedługo się skończy i będę Was mogła czymś bardziej interesującym zaskoczyć :) Tak jak obiecałam dzisiaj przepisy na 3 omlety na śniadanie:) Bez dłuższego wstępu zachęcam Was serdecznie do wypróbowania przepisów i podzielenia się swoimi :)


1. Omlet proteinowy/ białkowy - zwał jak zwał :D Jest to moje śniadanie (czasem również i drugie śniadanie) od ponad 1,5 msc i nie ma opcji ażeby się znudził. Podam Wam składniki które dopasowane są do mojego rozkładu makro (dlatego postarajcie się dopasować składniki do swoich zapotrzebowań). 
-2 całe jajka + 1 białko/ 35g płatków owsianych/ 10g otrąb pszennych/ 12g odżywki białkowej/ łyżeczka cynamonu lub ciemnego gorzkiego kakao/ owoce według uznania.
Sposób przygotowania: Wszystkie składniki mieszamy, po czym masę wylewamy na rozgrzaną patelnie. Smażymy na oleju kokosowym pod przykryciem. 

Wiecie dlaczego ten omlet się nie nudzi? Bo można go codziennie przygotować na inny sposób. Jeśli nie ograniczają Was żadne cyferki- polecam dodać suszone owoce do środka, albo orzechy <3. Mój faworyt to omlet z cynamonem z odżywką białkową o smaku cookie <3. 


2. Omlet z kaszy mannej- ten omlet jadłam do znudzenia jak jeszcze spożywałam nabiał :D Przygotowuje się go równie szybko i jest równie smaczny :)
Składniki: 1 całe jajko, 2 łyżki jogurtu naturalnego, 35g kaszy mannej (takiej suchej z opakowania). Mieszamy wszystkie składniki i odstawiamy do lodówki na 30-45 min aż kasza spęcznieje (polecam przygotować dzień wcześniej wieczorkiem i rano będzie jak znalazł). Smażymy na oleju kokosowym pod przykryciem :) Podajemy z dowolnymi dodatkami, np. z konfiturą, z duszonymi jabłkami z cynamonem lub owocami :)





3 przepis jest dosyć kontrowersyjny i muszę przyznać szczerze że sama zrobiłam go w formie eksperymentu, a mianowicie omlet z kalafiorem:) Wymaga troszkę więcej pracy i nie bójcie się- smak kalafiora jest naprawdę słabo wyczuwalny:) 

Składniki: 2 całe jaja + jedno białko/ 35g mąki owsianek/ 150g surowych różyczek kalafiora + jedna miarka odżywki białkowej/ odrobina wody/ ciemne gorzkie kakao.
Białka jaj ubijamy na sztywną pianę. Kalafiora blendujemy na gładką masę, Dodajemy żółtką, mąkę, odzywkę białkową i kakao. Wszystkie miksujemy. Przekładamy pianę z białek do naszej masy- delikatnie mieszając, starając się zachować puszysta konsystencje. Smazymy na oleju kokosowym pod przykryciem. Podajemy z owocami. 



Do usłyszenia! :*

You Might Also Like

5 komentarze

  1. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniaaam! jutro przygotuję sobie omlet z kaszy mannej, nigdy nie jadłam takiego :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba zrobię sobie jutro jeden z tych dwóch ostatnich omletów. Bo aż mam smaka:) Pozdrawiam gorąco

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie <3 !

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń